Sprawozdanie Telefonu Wsparcia listopad 2024

1-30 listopada 2024 

Liczba zgłoszeń: 31

Zgłoszenia rodzin, którym odebrano dzieci: 7   

Zgłoszenia rodzin, którym grozi odebranie dzieci:  11 

Zgłoszenia osób mających problemy z instytucjami państwowymi: 13

Opis wybranych historii

 Z południa Polski zgłosiło się do nas małżeństwo wychowujące dwójkę małych dzieci z prośbą o pomoc w zakończeniu procedury niebieskiej karty. Starszy chłopiec w wieku szkolnym uparł się żeby do szkoły odwiozła go mama samochodem, mimo że na co dzień tę drogę pokonywał samodzielnie. Tego dnia uparł się , ale nieugięta mama zaprowadziła syna na przystanek autobusowy i wsadziła do pojazdu. Natomiast sama udała się do pracy 

Zapłakany chłopiec poszedł na lekcje. Zaniepokojony nauczyciel zachowaniem ucznia wysłał go do szkolnego psychologa. Dziecko poskarżyło się na mamę, że go rano „pobiła”. Na drugi dzień rodzic został wezwany do szkoły na spotkanie z dyrektorką, która poinformowała o założeniu niebieskiej karty. Na co dzień dziećmi opiekowały się naprzemiennie babcie, które wykonywały zawód psychologa, a druga pedagoga. Dzieci były otoczone wykwalifikowaną opieką. Rodzina została objęta procedurą NK. Wywiad środowiskowy przeprowadzony przez dzielnicowego wskazywał na bezpodstawne założenie niebieskiej karty. Koordynator Telefonu Wsparcia wspomógł rodzinę w przejściu przez uruchomione procedury. Po dwóch tygodniach zespół diagnostyczno-pomocowy odstąpił od procedur NK