Sprawozdanie Telefonu Wsparcia styczeń 2025

1-31 stycznia 2025

Liczba zgłoszeń: 27

Zgłoszenia rodzin, którym odebrano dzieci: 6   

Zgłoszenia rodzin, którym grozi odebranie dzieci:  11 

Zgłoszenia osób mających problemy z instytucjami państwowymi: 10

Opis wybranych historii

 Z północnej Polski zwróciła się do Fundacji o pomoc samotna matka wychowująca nastoletnią córkę. Doszło do sprzeczki matki z dziewczynką po śmierci babci. Zdruzgotana kobieta odejściem bliskiej osoby unikała rozmów z córką, szczególnie w czasie konfliktu. Tłumaczyła jej, że potrzebuje trochę czasu żeby wyciszyć emocje towarzyszące tragicznemu zdarzeniu. Dziewczynka poskarżyła się w szkole na mamę, że unika z nią kontaktów i czuje się przez nią odrzucona. Pedagog wysłuchawszy dziewczynki uruchomiła procedurę niebieskiej karty. Kobieta była zapraszana na spotkania grupy diagnostyczno-pomocowej. Członkowie grupy analizowali sytuację rodziny. Koordynator Telefonu Wsparcia krok po kroku prowadził  matkę  przez procedury niebieskiej karty, tłumacząc znaczenie poszczególnych działań grupy.  Dziewczynka chciała wycofać się z oskarżeń wobec matki, ale niestety nie była wysłuchana przez specjalistów. Matka z córką już się pogodziły i zażegnały wszelkie konflikty, ale niestety rodzina wciąż była nękana przez służby nadzorujące funkcjonowanie rodziny. Po pół roku zakończono procedury niebieskiej karty, ale jeszcze przez 9 miesięcy rodzina będzie poddana monitorowaniu.